Top News

Τρίπολη: Δύο πιάτσες ταξί στην πλατεία Αγίου Βασιλείου - Πού θα επιτρέπεται στάση και στάθμευση για τους πολίτες


Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τρίπολης το βράδυ της Τρίτης 10 Ιουνίου, συζητήθηκε το θέμα «Έκδοση απόφασης κανονιστικού χαρακτήρα για τον ορισμό νέων θέσεων (πιάτσες) ΤΑΞΙ και τοποθέτηση κατάλληλης κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης σε περιοχή εντός σχεδίου Τρίπολης (πλατεία Γεωργίου Α’ [Αγίου Βασιλείου] και οδός Κύπρου)».

Ο κ. Αλέκος Κανελλόπουλος, αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, έκανε την εισήγηση και είπε τα εξής: «Θα δημιουργηθεί πιάτσα ταξί στην πλευρά μπαίνοντας από Γεωργίου Α στην πλατεία Αγίου Βασιλείου στα δύο ημικύκλια, όσα χωρούν, 4-5 αυτοκίνητα, και τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης στάσης - στάθμευσης, από την πλατεία Κολοκοτρώνη ως το πρώτο κομμάτι στο μουσείο, ως την Κύπρου απαγορεύεται δεξιά και το ίδιο από την πλατεία Αγίου  Βασιλείου ως την Ανεξαρτησίας, και στην Κύπρου θα υπάρχει θέση ταξί, με δύο θέσεις ΑμεΑ, και θα ισχύει απαγόρευση στάση - στάθμευση στο δεξιό κομμάτι».

Ο κ. Σμυρνιώτης είπε: «Διάβασα τη γνωμοδότηση της δημοτικής επιτροπής, έρχεται σε αντίθεση με αυτά που έχουν ειπωθεί εδώ, ότι δεν μπορούν να γίνουν διαβάσεις πεζών και τα λοιπά. Η συγκεκριμένη περιοχή αναφέρεται ως χώρος προσωρινής στάθμευσης οχημάτων. Αν αυτά λυθούν, να διαμορφωθούν οι διαβάσεις, και βρούμε δύο θέσεις στους χώρους για ΑμεΑ, δεν θα υπάρχει κανένα θέμα να μην συμφωνούμε».

Ο κ. Νικήτας είπε ότι οι πολίτες έχουν αγωνία, όπως και οι επαγγελματίες οδηγοί. Από το 2020 τα ταξί είχαν χώρο αυτά τα πέντε χρόνια που ανακατασκευάζεται η πλατεία. Γιατί να φύγει το ταξί από την Εθνάρχου Μακαρίου και να μπαίνουν στη πλατεία; Τους άλλους πολίτες δεν πρέπει να τους σκεφτούμε; Να κάνει μια ολιγόλεπτη στάθμευση για τα φάρμακά του ή κάτι που θα χρειαστεί; Κοιτάζουμε 120 ταξί. Έχουμε την Κύπρου, να τοποθετηθούν εκεί, αρκεί να μετακινηθούν στην άλλη πλευρά. Η Εθνάρχου Μακαρίου παίρνει αρκετά ταξί και δεν εμποδίζουν. Μην προσπαθούμε να επαναφέρουμε παλιές πληγές. Επαγγελματίες είναι και επιτελούν κοινωνικό έργο».

Πέντε χρόνια ήταν κενή η πλατεία από ταξί. Και δούλευαν κανονικά. Δεν λέω να τους διώξουμε, αλλά να είναι εκεί που ήταν. Κι αν φέρουμε πέντε ταξί να παρκαρουν εκεί, θα σώσουμε την κατάσταση;

Ο κ. Τζιούμης είπε: «Στα ημικύκλια να μπουν στα ταξί, αλλά βλέπετε να είναι χώρος στάσης και στάθμευσης ή να παρκάρουν αυτοκίνητα από το πρωί μέχρι το βράδυ; Στο κέντρο των πόλεων παντού υπάρχει πρόβλεψη να υπάρχουν ταξί. Αν περάσει η πρόταση σήμερα, δεν στερεί το δικαίωμα από τον πολίτη να παρκάρει για πέντε λεπτά στο Πολεμικό Μουσείο, για παράδειγμα, για να κάνει τη δουλειά του. Δεν δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα. Το ταξι΄είναι ο οδηγός, αλλά είναι και ο πολίτης ή ο επισκέπτης. Δεν βάζουμε τριάντα ταξί, αλλά πέντε και πέντε στις γωνίες. Δεν δημιουργεί πρόβλημα λειτουργικότητας στην πόλη. Εγώ βλέπω διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα για να πάνε να πιουν καφέ οι οδηγοί».

Ο κ. Κανελλόπουλος είπε ότι τις επόμενες ημέρες θα έρθει και το δεύτερο κομμάτι της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Ο κ. Νικήτας συμπλήρωσε: «Συμφωνώ για τα διπλοπαρκαρισμένα. Δεν υπάρχει κανονιστική, δεν υπήρχε οριζόντια ή κάθετη σήμανση. Επομένως, αν γίνει σωστή σήμανση, θα σταματήσουν οι πολίτες να παρκάρουν παράνομα».

Ο κ. Τζιούμης επεσήμανε ότι υπάρχει σωστή σήμανση και δεν τηρείται σε πολλά σημεία.Ο κ. Λαγός είπε ότι τα ταξί εξυπηρετούν όλο τον κόσμο, και ότι, όπου υπάρχει ταξί, υπάρχει μια τάξη, και όχι διπλοπαρκαρίσματα, υπάρχει μια ομορφιά, όπως είπε. «Τα ΙΧ δημιουργούν προβλήματα στην πλατεία, τα ταξί είχαν τον νόμιμο χώρο τους. Όσες περισσότερες θέσεις μπορούμε να δώσουμε, πρέπει να τις δώσουμε στα ταξί, όχι επειδή αγαπάμε ιδιαίτερα αυτή την τάξη, αλλά αυτή η τάξη εξυπηρετεί τους πολίτες».

Ο κ. Κατσίρης είπε ότι πρέπει να δουν τη μελέτη: «Έχει τρία σημεία, τις λεγόμενες αφετηρίες. Στην αρχή κάθε αφετηρίας, θα υπάρχει διάβαση πεζών, και φαίνεται ότι αν γίνει διαγράμμιση εκεί, θα βρούμε ένα υψομετρικό 15 πόντων, υψομετρική διαφορά. Εκεί θα έχουμε πρόβλημα και ατυχήματα. Πρώτα θα πρότεινα να διαμορφώσουμε τις αφετηρίες των πεζών και μετά να δούμε τα ταξί».

Τον λόγο έλαβε ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Τρίπολης, ο Πέτρος Καραλής. «Εδώ και πέντε χρόνια ταλαιπωρείται ο κλάδος, αλλάξαμε δύο και τρεις φορές τον χώρο στάθμευσης. Εγώ πιστεύω ότι σε όλες τις συναντήσεις διεκδικούσαμε πολλά πράγματα και είδαμε τις ανάγκες της πόλης και κάναμε πίσω σε πολλά πράγματα. Οι συνάδελφοί μου έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ. Δεν νομίζω ότι αρέσει η κατάσταση στα δύο ημικύκλια, το να είναι αυτοκίνητα διπλοπαρκαρισμένα από το πρωί ως το βράδυ και το ταξί να μην είναι εκεί για να εξυπηρετεί τους συμπολίτες μας... Είχαμε δεχθεί υπόσχεση ότι θα πηγαίναμε στον Γαλαξία μέχρι μπροστά στην Παγκρήτια. Είπαμε ότι είναι επικίνδυνο σημείο επειδή πέφτουν μάρμαρα. Ζητάω την αφετηρία που θα δημιουργηθεί μπροστά από το φαρμακείο Γιαννούλη, η πρώτη ταμπέλα να μπει στη Βύρωνος. Ούτε αυτό υπάρχει. Το άρθρο 34 ορίζει πού τοποθετούνται τα ταξί -σε πλατείες, σε σταθμούς, όπου εξυπηρετεί τον πολίτη. Θέλουμε να παραμείνουμε εκεί. Δεν μπορούμε να σταθμεύσουμε στη Αγία Βαρβάρα, για παράδειγμα, γιατί εκεί δεν υπάρχει κόσμος. Το ταξί σε όλη την Ευρώπη βρίσκεται στο κέντρο των πόλεων. Στην πλατεία ήμασταν 26 αυτοκίνητα, δεν ξέρω πόσα θα μείνουμε».

Για 110 ταξί που είμαστε, έπρεπε να έχουμε θέσεις στάθμευσης για 70 αυτοκίνητα, αλλά δεν έχουμε πάνω από σαράντα. Έχουμε έλλειψη 25 θέσεων

Η κυρία Παναγοπούλου είπε ότι η ίδια βλέπει ότι η πλατεία δεν μπορεί να γίνει ένας χώρος στάθμευσης μόνιμα οχημάτων, όποια και να είναι αυτά, είτε ταξί είτε ΙΧ. Εκεί οφείλει να γίνει σοβαρή επιτήρηση και αστυνόμευση. «Ο επαγγελματίες καταλαβαίνουν ότι δεν ζημιώθηκαν περισσότερο επειδή δεν στάθμευαν στην πλατεία, αλλά ζημιώθηκαν επειδή η κυκλοφορία ήταν έτσι όπως ήταν και επειδή ο κόσμος παίρνει λιγότερο ταξί. Υπάρχει χώρος και μην μου πείτε ότι εξυπηρετείται καλύτερα εκείνος που θα περάσει από την πλατεία και δεν θα εξυπηρετηθεί εκείνος που θα βρίσκεται δίπλα στον Άγιο Βασίλειο».

«Πρέπει να βάλουμε περισσότερο πράσινο, και να μην έχουμε την αυθαιρεσία των παράνομα σταθμευμένων ΙΧ. Να μπει πράσινο και ζαρντινιέρες εκεί που παρκάρουν παράνομα».

Να μπουν λουλούδια, ή δύο κάρα που θα έχουν λουλούδια. Κάποιες βελτιώσεις και όχι η τοποθέτηση οχημάτων που για μένα σημαίνει οπισθοδρόμηση. Να μπουν παγκάκια γύρω - γύρω στις στοές, ώστε να κάθεται κι εκείνος που δεν θέλει να πάει στην καφετέρια. Πρέπει να κάνουμε διορθώσεις, να επιβλέπουμε και πιστεύω ότι οι ταξιτζήδες εξυπηρετούνται καλύτερα στους δρόμους γύρω από την πλατεία. Προτείνω να αποσύρετε το θέμα.

Ο κ. Τζιούμης είπε ότι το θέμα έχει συζητηθεί σε όλα τα όργανα, και ότι έχουν όλα μια διαδικασία. «Αυτό που άκουσα, πώς ακριβώς γνωρίζει κάποιος τι λένε οι πολίτες; Εγώ έχω πολίτες που μας λένε άλλα. Δεν μπορεί κανείς να ξέρει τι ακριβώς λένε οι πολίτες. Είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε την προσωπική μας άποψη. Η πρόταση της κυρίας Παναγοπούλου, να αποκλειστεί η στάθμευση αυτοκινήτων, να μην μπορεί να σταματήσει κάποιος για λίγο, αλλά υπάρχει η λογική ότι οι πολίτες πρέπει να εξυπηρετηθούν στο κέντρο. Η λογική αυτή είναι διαφορετική από τη λογική της πλατείας. Θέλω να τονίσω ότι δεν μιλάμε μόνο για τους επαγγελματίες αλλά και για τους πολίτες που θα εξυπηρετούνται. Ας μπουν τέσσερα και τέσσερα ταξί στα ημικύκλια, και ας μπορεί ο πολίτης να σταθμεύει για λίγο. Δεν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τους ταξιτζήδες, αλλά τους πολίτες που θέλουν να πάρουν ταξί».

Ο κ. Σμυρνιώτης αναφέρθηκε στην εισήγηση, η οποία ορίζει ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για ΑμεΑ και στις διαβάσεις ώστε να περνά καροτσάκι, αλλά και θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ. Και ο χώρος προσωρινής στάθμευσης να μεταφερθεί, πριν ή μετά την πλατεία, συμπλήρωσε. 

Ακολούθησε ονομαστική ψηφοφορία επί της εισήγησης και πέρασε κατά πλειοψηφία.

Πηγή: arcadiaportal.gr

Post a Comment

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Previous Post Next Post